Od samego początku swojej działalności, marka Kartell innowacyjnie podchodziła do rozwoju swoich produktów. Wysiłki firmy zawsze były mocno skoncentrowane na badaniach technologicznych i projektowych, aby poradzić sobie z materiałem, który w przeciwieństwie do naturalnych nie ma tożsamości wizualnej przed rozpoczęciem produkcji. Dzięki temu marka ta jest znana z produkcji przemysłowej designerskich przedmiotów wykonanych z najwyższej jakości, zaawansowanych technologicznie tworzyw sztucznych. Poprzez wykorzystanie najnowocześniejszych technologii termoplastycznych, Kartell jest w stanie zagwarantować, że ich produkty są tak odporne i trwałe, jak to tylko możliwe.

Poliwęglan a sukces meblowy

Meble w jasnym salonieKluczowym punktem zwrotnym dla Kartell był rok 1999, kiedy po latach badań firma jako pierwsza na świecie wykorzystała poliwęglan do produkcji mebli. Rezultatem tej innowacji była La Marie, całkowicie przezroczyste krzesło o eleganckim, minimalistycznym wyglądzie. Ten wynalazek utorował drogę dla kolejnych flagowych projektów tej marki, takich jak Louis Ghost, który stał się najczęściej sprzedawanym krzesłem na świecie.

Plastikowe muzeum

W 1999 roku ruszyło także Muzeum Kartell, aby uczcić pięćdziesiąte urodziny marki i opowiedzieć niezwykłą historię małżeństwa między plastikiem a designem. Zaprojektowane przez Annę Castelli Ferrieri i Ignazio Gardellę muzeum stanowi kluczową część dziedzictwa marki i zawiera ponad tysiąc obiektów z historii Kartell. Muzeum było wielokrotnie nagradzane, tak jak i same produkty Kartell. Najbardziej prestiżową nagrodą, którą zdobyło, jest Best Business Museum od Fundacji Guggenheima.

Kartell kontynuuje przesuwanie granic współczesnego wzornictwa poprzez swoją pracą nad designem oraz samym tworzywem. Marka ta jest szanowana na całym świecie za swój bardzo rozpoznawalny styl i pracuje z najlepszymi projektantami w branży. Bez ustanku pracują oni nad nowymi produktami, które cechują się swego rodzaju DNA marki – innowacyjnością i wysoką jakością.